beanelliesmamma.blogg.se

2013-09-12
23:20:19

Sova snart då
Gud va skönt de ska bli å få sova snart!  
Den här dagen med en stor försovning..

Kl 06:45 vaknade jag å barnen ..
Slog upp ögonen kollade på klockan åå f"tta!! 
M klä på dig fort som f"n å spring till bussen!  
B & A klä på er NU! 
B gå fixa din morgon macka å lägg ner en frukt i väskan! 

Panik klä på mig å N! 
Kl 07:00 står vi nere vid porten å jag inser att B kommer att komma försent om hon ska följa med å lämna N & A.. 

B fixar du bussen själv? Aa då mamma

Hur gör man vid vägen? Står still tills alla bilar är stilla .. 

När ska du trycka på knappen? Vid rondellen hos pappa ..

Okeej, mamma litar på dig nu! 
Spring till bussen nu så du inte missar den! Älskar dig hjärtat!

Hej då mamma! Älskar dig för mkt!

Tar upp mobilen åå skit klockan är nu 07:10 .. A nu ha vi bråttom så sätt fart i benen nu! 

Kommer fram till N dagis kl 07:15, ber så hemskt mkt om ursäkt men vi försov oss! Ingen fara, kom nu N så går vi in till dom andra barnen. Hejdå mamma!

Tar upp mobilen igen å ringer A dagis: Hej det är Kia, A bonus mamma. Vi är på väg nu, vi försov oss imorse! 
Okeej, men va bra. Då väntar vi med frukosten tills A är här! (Kl 07:20) 

Andfådd å helt slut i kroppen så kommer vi fram, kastar in hennes saker på hennes plats, skriver in henne i boken .. 

Hej! Förlåt för att ni ha fått vänta ..
Hej! Nee de gör inget, det händer alla hehe .. Babbel babbel 

Hejdå A! Kommer sen å hämtar dig! 

Tar upp mobilen för att se hur klockan va, åå då ringer de från B skola!! 
Panik !!! 

Aa det är Kia? Hej mamma, jag är framme nu å det gick jätte bra å gå över vägen! Bilarna stannade (mkt stolt röst)

Åå va bra! Mamma va så orolig för dig!
Det är ju första gången du åker bussen själv! 

Aa men mamma jag vill leka nu .. 
Okeej, gör du de. Jag kommer sen å hämtar dig! 

Åå där kunde jag andas ut! Alla barnen är på plats å klockan är nu 07:42! 

Gud va älskar mina barn! <3

Sen så ha jag inte gjort så mkt, försökt å städa i den takt de går, bakat lite bröd åå tvättat :) 

Nu på kvällen så fick jag för mig att baka bullar åå så blev de med! :) 

Fast de blev bull-längder istället :) 

Nee nu ska jag ta å sova! Vill inte försova mig imon oxå! 




Kommentar:
#1: jonna

åh :') stolt ja blir över lilla Buddha, :D <3

Svar: Aa lilla buddha börjar bli stor ^^ de va ju nyss ni två låg på golvet å hade morgon diskution ;) <3
Mitt stressiga 4barns liv!

2013-09-14 @ 21:16:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: