beanelliesmamma.blogg.se

2018-06-29
14:47:00

Operation nr 2 (tubulära bröst)
Så då har man gjort den andra operationen på brösten! 
Jag fick kämpa lite för att få den här andra operationen pga att läkarna inte samarbetande i huvudtaget. 
Läkaren som opererade mig i Stockholm gjorde många fel o hans utlånade till mina läkare här i stan så var allt klart o jag skulle aldrig få ett bättre resultat! 
Bull shit!! 
Det han gjorde var att slänga in ett par i implantat o sen låta missbildningen vara kvar.
Han berättade inte hur, när stygn o allt skulle vara läkt. 
Flera samtal till kliniken o inget svar!
Mina läkare ringde även själva men inte ens dom fick något svar!
Men jag lyssnade på han o trodde på hans ord att missbildningen skulle bli bättre när allt var helt läkt. 
Ca 1år skulle det ta hade han sagt.
Året gick o brösten värkte bara mer o mer, 
O missbildningen blev bara mer synlig!
Jag ringde till mina läkare o ville ha ett återbesök men det blev ett tvär nej pga operations läkaren ord!
Det tog mig ca 3 månader för att lyckas övertala läkarna att ta emot mig.
O väl på plats så såg dom att hans ord o resultatet inte stämde överens! 
Så då drog allt igång igen.
Läkare hit o dit som skulle titta o fota..
Avslag från Uppsala, Sabbatsberg tog tid på o svara! 
Men dom svarade tillslut o ja, dom tog på sig skulden för vad läkaren hade gjort o inte gjort!
Den läkaren som opererade mig hade fått sparken nästan direkt efter min operation tydligen. 
Det svaret blev en lättnad faktiskt.
Han ska inte få röra någon annans kropp!
Fick träffa den nya läkaren o han lyssnade verkligen o såg att missbildningen är kvar.
Han började prata om vad han kunde göra för att försöka rätta till mina bröst 
MEN  mitt vänstra bröst kommer aldrig o få ett naturligt utseende. 
Men han kunde göra så att missbildningen skulle synas så mkt mindre. 
Jag bara nickade o förstod att ja, ett par naturliga bröst kommer jag aldrig o få.
Operations dagen kom (25/6) o dagen gick.
Efter operationen så fick jag åka hem o redan då så kände jag "Wow jag har inte ont!"
Visst, lite öm o så men det kändes inte som innan! 
Värken runt brösten efter implantaten fanns inte kvar, en värk jag haft i 1år var borta!
Redan efter 3dagar så slutade jag helt med alvedonen.
Ja ni läste rätt, det behövdes bara ett par alvedon! 
Idag så är det 5 dagar sen operationen o jag känner ingen värk alls. 
Kan få som stickningar om jag försöker lyfta något som är lite tyngre än mjölkpaket eller när man envisas om att ligga på sidan hehe
Än så länge är brösten gömd under kompresser, tejp o plast men ha sett lite av brösten o herre jävlar vilka tuttar! 
Så just nu väntar man med spänning för att få se hur dom ser ut under allt hihi
Den 5/7 så är det återbesök på Sabbatsberg för o se hur det läker o så. 
Men ni kan få se lite grann hur brösten ser ut nu idag o hur brösten såg ut innan operationerna!  (null)

  (null)
(null)
Så här har ni min resa än så länge!
Varför jag lägger ut detta i huvudtaget är för att jag vet att det finns så många tjejer där ute som linder i tystnad för sina bröst!
Visst alla bröst ser olika ut o är olika stora men det finns även missbildningar som ingen pratar om!
Tex som min Tubulära bröst!
Vi måste våga prata o tala öppet om sånt här!
Det finns hjälp o få så snälla alla ni där ute,
Prata med era barn, barnbarn jaa alla,
Det är inte meningen att någon ska behöva skämmas över sitt utseende vad det än handlar om!
Prata, lyssna o hjälp 
Det finns hjälp o få vad det än handlar om!
Jag själv vågade aldrig visa någon mitt fel eller prata om de förens jag hittade en läkare som bekräftade att jag hade tubulära bröst.
Den dagen så föll en sten från mitt hjärta o det blev så mycket lättare o prata om mina bröst o visa. 
Det kommer komma en ytligare bild när brösten är läka o så. 
Ha det nu en skön sommar dag!
Love and kisses


Kommentarer:
#1: Mamma%20mu

❤️

2018-06-29 @ 17:56:49
#2: Ramona

Så otroligt stolt över dig, min modiga, envisa och starka lillasyster 💕

Svar: Åh tack min bästaste helt underbara syster! ❤️
Mitt liv med mina två töser! :)

2018-06-30 @ 10:15:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: