beanelliesmamma.blogg.se

2021-05-15
20:28:58

En liten uppdatering av läkningen av brösten
(null)

(null)

(null)

(null)

Bilderna högst upp är dom senaste bilderna på brösten, bilderna kom lite huller o buller
Ber om ursäkt för detta 🙊 

Jag ha sagt länge nu att jag ska uppdatera bloggen o om läkningen av brösten o nu ikväll så ska jag ta mig tiden, lovar er 😅✍🏻 

Idag så ha brösten läkt klart o såhär kommer mina boobs se ut resten av livet! 🤩😍 

Läknings resan har gått rätt så bra tycker jag! 
Efter operation nr 2 så försvann tryckkänslan o värken helt o hållet, super skönt! 🙏🏻 

Dock så tålde jag inte operations tråden så kroppen försökte skjuta ut tråden, därav att ärren runt vårtgårdarna är lite ojämna. 

Men det är inget som stör mig😊 

Jag är så jäkla nöjd med mina bröst o hur dom ser ut idag! 
Jag hade aldrig trott att jag någonsin kunde få såhär fina bröst! 😭❤️ 

Den här resan ha vart helt otrolig, 
Från att dölja "fel" i flera år, att må fruktansvärt dåligt av att aldrig känna sig "normal" till att våga öppna upp sig, att söka hjälpen, till operationerna o nu kunna hjälpa andra som lever i tystnad på grund av att man skäms o ingen vetskap/ fakta om tubulära bröst! 

Dom som borde skämmas egentligen är Sverige o deras läkarvård eller alla dessa tabu områden som ej får pratas om! 

Speciellt tjejer i tonåren kan få behöva höra om brösten o dens utveckling så att faktiskt dom med detta "fel" kan få känna sig normala o få veta att den finns hjälp o få om man vill ha hjälpen! 

Jag själv hade gärna fått höra om tubulära bröst o vad det innebär i min tonår!
Då hade jag sluppit få skäll tex på bb för att jag inte kunde amma mitt barn!
Med tubulära bröst så kan faktiskt själva bröstmjölken inte utvecklas fullt ut på grund av att den normala bröstvävnaden inte finns. 

Varför jag skriver detta?
Jo för jag vill att fler människor ska få veta om tubulära bröst o att det finns hjälp o få om man vill ha den! 

Jag själv hade gärna fått veta allt om detta i min tonår o sluppit bära den här skams känslan i kroppen o fått den här hjälpen flera år tidigare.

Så nu ha ni fått en uppdatering på läkningen av brösten o lite nya bilder 😅❤️




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: