beanelliesmamma.blogg.se

2017-08-09
10:02:09

Min tös resa

Det var ett tag sen jag skrev här. 

Så himla mycket har hänt sen dess.

Förra året i april blev jag dålig, 
Super dålig!
Visa dagar kom jag inte ens upp ur sängen
Barnen hjälpte mig ofta med kläderna osv.

Sen så kändes allt helt ok, 
Men då fick vi oss alla en käft smäll! 

Den 3 maj 2016
Så kom dagen jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva. Det va bara något man ha fått läsa i tidningarna! 

Min älskade tös, 4år. 

Barnen o jag gick ner till affären, 
Ville köpa något fint till gubben som fortfarande jobbade. 

Hittade en fin bukett o ask formad som ett hjärta med en massa choklad. 

Han kommer hem o blev super glad!
Barnen gick ut o lekte.
Så vi passade på o handla lite. 

Den stora tösen hade nyckel o mobil så var inte så orolig. 

Kommer hem igen, barnen lekte fortfarande ute. 

Gubben han började fixa disken. 
Jag satte mig i soffan o andades ut, värken i kroppen tyckte inte om den där extra handlingen. 

In kommer barnen, dom två stora fortsatte leka inne på rummet o minstingen sprang på toa.

Ett rent skärt skrik av smärta hör jag från toan!
Springer dit o tittar. 

Ser att hon sitter kvar på toan, 
Så går fram o tar papper i handen, böjer mig neråt o lägger pappret försiktigt på hennes underliv o frågar: 

Har du torkat dig dåligt på dagis? 

Nej, mamma! R****** gjorde illa min mutta

Hela min stannade, hörde jag rätt!? 

Frågade igen vad hon sa!? 

Samma mening kom ut ur hennes mun!

Jag hade kvar pappret i handen, tog upp den o tittade: 
Faan det är blod på den!! 

Jag går tyst ut ur toaletten in i köket med pappret kvar i handen o säger till gubben: 

Du får ta detta! 

Han släpper disken o går in till toan. 
Där sitter hon fortfarande kvar på toaletten med byxor o trosorna nere vid fötterna. 

Han frågar vad ha hänt o hon säger samma sak igen!

Han ser då att det är blod i hennes trosor oxå, så han tar av henne byxor o trosor o sätter på henne rena o nya underkläder. 

Jag sitter på golvet i hallen o bara är o försöker tänka ut vad som kan ha hänt!? 

En pinne?! Har ramlat för en pinne i lekparken?!

Var det ett barn på gården som hette de samma som hennes förskolefröken?!

Sambon kommer o sätter på golvet med mig, 
Vi tittar på varandra bara. 
Tror nog att vi hade samma tankar. 

Vi ropar på barnen o frågar om något har hänt ute medans dom lekte. 
Men nej, ingen hade ramlat, slagit sig eller vart elak.. 

Jag gick ut på balkongen o ringde minstingens far o berättade vad hon ha sagt osv. 
Han fick även prata med henne själv o hon sa samma sak! 

Efter en liten stund o många tankar senare så ringde jag min mor o berättade allt. 
Hon sa: 
Åk in med henne till akuten! 
Hon måste få träffa en läkare o fotas o detta måste anmälas! 

Jag fattade inget, vaddå? 
Anmälas, fotas? 

Min skriker i mobilen att jag ge min gubbe mobilen. 

Ger han den samtidigt jag börja tänka: 
Har mitt barn blivit våldtaken av sin fröken!? 

Går in på toaletten o ser hennes pytte små trosor med blod i på golvet. 
Jag tar dom o lägger i en liten plastpåse knyter igen o lägger på byrån i hallen.

Får tillbaka min mobil o gubben säger att han måste göra mat för att vi måste åka snart.

Jag ringer upp till min granne. 
Hon svara: 

Hej! Förlåt att jag ringer såhär sent börjar jag

Vaddå sent? Klockan är inte ens 19:00

Ok, men tror du att du kan komma ner hit o passa dom stora barnen? Vi måste åka in med minstingen.

Ok, vad ha hänt då? Jag står o göra mat, men jag skicka ner mitt barn(17år) om ni ha bråttom? 

Aa tack! Hon blöder ur underlivet o säger att R****** har gjort illa henne i muttan.

Det blir tyst i ett par sekunder.

Jag skickar ner henne nu! 
Gör er klara o åk!

Jag tar påsen i hallen, mina saker o säger till gubben att nu åker vi. 

Ringer hennes far o berättar att vi är påväg till sjukhuset.

Någonstans långt bak i minnet så kommer jag o tanka på min vänninas historia för 2år sen.
En manlig fröken på hennes barns förskola som blev avstängd pga av samma sak! 

Jag ringer till henne o frågar vad han hette!
Min magkänsla sa att det kunde vara samma man! 

Hon letar o letar o tillslut så hittar hon namnet o en bild.

Jag tryckte upp bilden o skulle visa gubben som körde bilen. 

Titta mamma, det är R****** 
Min fröken, han gjorde illa mig i min mutta.

Jag frös till i ett par sekunder. 

Ok, tack för att berättade. Nu ska vi träffa doktorn o doktorn vill oxå veta allt, ok? 

Ok, mamma. 

Visar bilden för gubben.

Mm ok, han känner jag igen. Jag har fått en dålig känsla av honom när jag har lämnat eller hämtat henne på förskolan. 

Nu var vi framme på akuten o då slog det mig igen! 
Va faan skulle jag säga när dom frågar vad vi söker för!?

Det blev våran tur..

Bakom luckan sitter en rättså ung man:

Hej! Vad söker ni för? 

Jag lyfter upp minstingen på en stol som är breve min gubbe, tittar på han med lite smått panik.

Få fram ett tyst: 
Hej! Eh joo.. min dotter.. hon har blivit... tar ett djupt andetag o kämpar ut ordet.. våldtaken på sin förskola.. av sin... fröken..

Han bakom luckan tittar på henne, på min gubbe o tillbaka på mig med stora, panik o ledsna ögon. 

Vänta lite säger o går iväg o råd frågar med några andra läkare. 

Han kommer tillbaka o säger att vi ska upp till barn akuten, han visar vägen dit. 

Han säger inte så mycket när vi går runt där på sjukhuset. Han tittar med ledsna ögon.

Har ni gjort en anmälan? frågar han

Va? Nee vi åkte hit på en gång. Svarade jag.

Ok, om ni väntar här lite så ska jag berätta att ni är här nu. 
Så nu kan ni komma, dom väntar på er o lycka till nu. 

Går in genom dörren o där finns det en liten soffa o några leksaker, minstingen tar några leksaker o börja leka.
Jag ringer hennes far o berättar att vi är på plats nu. 

Det kommer en liten sköterska o ropar upp oss. 

Vi går in i ett liten rum. 
Vi börjar berätta vad som hänt o så. 
Minstingen sitter bredvid på pall o berättar hon oxå. 
Sköterskan fick påsen med hennes trosor i.

Sköterskan blir tyst emellanåt, hon tittar oxå med ledsna ögon på oss. 
Hon frågar om vi har ringt polisen o gjort en anmälan? 

Nej, vi åkte hit på en gång. 

Ok, jag kan ringa till dom men ni måste prata med dom. Innan dess få jag inte röra henne eller något. 

Hon ringer polisen.. dom pratar en stund. 
Jag får telefonen o förklara det som dottern ha sagt o så. 

Jag lämnar rummet med minstingen, ringer upp hennes far igen. Du måste nog komma hit. Polisen är påväg hit o dom vill nog prata med dig oxå eftersom att minstingen pratade med dig i mobilen. 

Minstingen leker så fint med leksakerna medans min gubbe är kvar i rummet med sköterskan.

Två kvinnliga poliser kommer in på barnakuten. 

Sköterskan öppnar dörren o ut kommer min gubbe, vi få sitta en liten stund.

Sköterskan säger att poliserna vill prata med oss enskilda. 

Jag försvinner in i ett pytte litet rum med en av poliserna. 

Berättar allt. 
Vi stod där inne i ca 10min. 

Undertiden hade tösen fått en isglass.

Vi går ut igen o då ser jag att min gubbe pratar fortfarande med andra polisen. 

En läkare kommer o säger att vi ska in på ett annat rum nu o göra en undersökning på minstingen. En rapekit säger hon sekunderna senare.

Jag tar tösen i handen o säger: 
Kom nu hjärtat, doktorn vill titta på dig nu. Ok? 

Ok mamma.

Vi går tillsammans med en polisen till rummet, ser att det står mer läkare i rummet. 
Tittar förbi dörren ut mot väntrummet o ser att mig gubbe kommer ut o samtidigt så kommer hennes far. Han blir stoppad en polisen o ber han följa med in i ett rum. 

Vi går in o en polis följer med in. 
Hon ser så jäkla ledsen ut o tar upp minstingens trosor ur påsen o säger: 
Vem fan kan göra något sånt här o lägger ner trosorna i en papperspåse. 

Polisen startar sen röst inspelaren.

Läkaren förklara för mig vad hon kommer göra o hur allt kommer gå till.
Hon berättar att jag får agera gyn stolen sen när det är dax. 

Hon förklara för tösen hela tiden vad hon gör.
Tösen lyssnar o gör allt som ska.
Det topsar o fotar överallt. 

Steg för steg så ser jag på o tösen samarbetar hela tiden. 

Polisen tar kläder vart eftersom o lägger ner dom i papperspåsar. 

Tösen blir super ledsen att polisen tar hennes kläder! 
En sköterska försöker trösta henne o säger att hon kan leta efter doktorkläder till henne om hon vill?
Tösen torkar sina tårar o nickar o tackar.

Nu var det dax för mig o agera gyn stol till min 4åriga dotter...

Läkaren berättar för tösen vad hon ska göra o fotar samtidigt.

Läkaren blir helt tyst när hon ser tösens underliv, polisen bara skakar på huvudet o kämpar med tårarna. 

Där sitter jag o inget få säga, jag ser inget men tystnaden o blickarna sa allt. 

Min älskade tös börjar skrika o gråta, ber dom sluta! 
Jag försöker trösta henne o säger att snart är doktorn klar. 
Mitt hjärta brister o tårarna rinner..!

Sköterskan kommer in med doktorkläder till tösen. Hon är fortfarande ledsen o tar emot kläderna. 

Läkaren säger till mig: 
Här har du en salva du kan ge henne, smörj hur mycket du vill! 
Hon kommer inte känna något men den tar bort smärtan o skyddar så hon kan läka. 

Sköterskan kommer igen fast den här gången med en isglass till.

Tösen torkar dom sista tårarna o tackar snällt!

Vi står en stund o pratar med poliserna innan vi går ner till bilen. 

Polisen följer med ut. 
Vi säger hejdå o börjar gå då hör vi hur poliserna ropar tillbaka oss.

Dom hade fått två bilder. 
Vi skulle peka ut vem.. 

Vi pekade ut, var o en.. 

Sen så gick vi..

Min mor hade säkert ringt 20-30gånger medans vi på sjukhuset. 

Ringde upp henne när vi va hemma igen. 
Hon berättade att hon o min bror är påväg upp.

Pratade en liten stund bara. 
Grannens dotter va kvar o rökte o frågade hur det hade gått.

Gubben hade fått i ordning på minstingen som nu va klar sängen, så gick in o bäddade ner henne o pussade o kramade om.

Gick ut igen balkongen. 
Satt mest tyst. 
Kunde verkligen inte få allt i huvudet..

Klockan tickade iväg, gubben o jag la oss i soffan. Han somnade efter en stund. 

Jag satt kvar en stund i soffan. 
Nu va kl 3-4 o mobilen ringde, 
Det var min mor som berättade att dom va på parkeringen nu.

Jag gick ner dit o hjälpte dom med sina väskor. 
Vet inte vad vi pratade om faktiskt. 

Sova gick inte, tankarna bara snurrade runt.

Klockan blev 6 o barnens väcka klocka ringde. 
Dom kommer upp o klär på sig som vanligt.

Tar en frukt o tittar på tv en stund. 

Jag gick ut på balkongen o tände mig en cigg o tänkte att jag måste ringa till tösens förskola att hon inte kommer komma på ett tag. 

Men innan det så gjorde dom stora barnen klara för att gå till bussen o dom kom i tid till skolan, dom åt alltid frukost på skolan. 

Så sa hejdå till dom o gick ut på balkongen igen, tog upp mobilen ringde o en fröken svarade: 

Hej! Jag skulle bara ringa o säga att hon kommer inte idag då .. fan tårarna faller.. 
blivit våldtagen!

Fröken gråter oxå: 
Ok, tack för att du ringde o hälsa henne så himla mycket från oss! Ta hand om er nu.

Vad jag inte visste så var poliserna där o stängt av avdelningar för undersökning.

Jag smsade tösens far o frågade hur hans natt hade gått o om han hade fått någon sömn då jag visste att han skulle jobba. 

Smsade en stund med varandra. 
Jag frågade om han hade berättat för sin mor, ne det hade han inte gjort, han visste hur han skulle göra de. Så jag skrev att jag kan göra de. 

Jag samlade mig en stund o letade fram hennes nr i mobilen. 
Titta på nr länge innan jag vågade trycka på ring. 

Hon svarade så glatt Go morgon! 

Jag försökte få fram orden. 

Go morgon! 
Det är sak som har hänt.. kämpar med rösten o tårarna! 

Vaddå!? Undrar hon oroligt

Jo, jag vet inte hur jag ska kunna lägga fram orden, tösen far vet redan allt men han kan inte säga detta till dig. 

Det blir tyst en stund.. 

Vi fick åka till akuten igår med tösen..
Hon har blivit våldtagen av sin fröken R****** på förskolan o där kunde jag inte hålla in tårarna längre..! 

Men vad är det du säger!? 
O hon bryter ut i tårar

Aa vi va på sjukan hela kvällen igår med henne, poliserna kom o hon har fått göra en rapekit. 

Varför ringde ni inte igår!? Jag hade ju kunnat stöttat er o hjälpt er 
Gråter ännu mera

Vi kom överens att hon kunde komma hit om hon ville, tösen hade uppskattat det.
Så hon kom. 

Fixade kaffe o frukosten till minstingen.
Hon satte sig o åt o så kom farmor. 

Jag minns inte sen vad jag gjorde förens mobilen ringde, det var polisen. 

Jag svarade o polisen frågade hur natten hade gått o så. 
Svarade jo då, mycket tankar som snurrade så har inte sovit än. 

Tillslut så säger polisen att svaret från rapekit kommer dröja någon vecka men läkaren som utförde testen o undersökningen har lämnat ett svar. 

Jag hör hur polisen kämpar med orden. 

Det är tydliga tecken på att er dotter har blivit våldtagen.. 

Jag få bara fram ett "mm ok" 

O vi lägger på efter en stund. 

Jag är helt själv på balkongen, ingen ville störa mig när polisen ringde så dom hade gått in o satt sig i soffan.

Jag ringer tösens far som då jobbade. 

Han svarade: 
Aa? 

Polisen ringde precis. 

Ok, vad sa dom?

Det är sant..!! 
Jag bryter ihop totalt

Va faan säger du!? 

Hon har blivit våldtagen!!! 
Förlåt, förlåt mig!! 
Det är mitt fel alltihopa!!

Alla kommer ut springandes o tar mobilen som jag tappade när benen vek sig.. 

Jag bara skriker, gråter o skriker mer av smärta, ilska, ångest för att jag inte ha kunnat skyddat mitt barn!! 

Faan!! En sån enkel uppgift o skydda sitt egna barn från våld, onska misslyckades jag på!!

Jag har inte skyddar mitt barn, det är mitt fel!! Skriker jag gång på gång!!
Förlåt mig, snälla förlåt mig!!!

Min gubbe springer in i köket o hittar min sista stesolid som jag ha fått utskrivet som en komplettering till min migrän. 

Min mor, tösens farmor, min bror, min vännina aa vilka alla som nu var här försökte trösta mig..!

Dom sa hela tiden att det är inte mitt fel! Att jag inte har kunnat hindra detta på något sett! 

Men det hade jag visste kunnat! 
Hade jag bara frågat min vännina vad aset hette för 2år sen så hade jag aldrig någonsin lämnat henne på förskolan när han började där för ett par månader sen! 

Jag fick i mig tabletten o satte mig på stolen på balkongen. 

Satt där i timmar, nickade bara. 

Jag va helt knäckt, jag blev handlings förlamad. Tankar bara snurrade. 

Mobilen ringde igen, kl 9 eller 10 så skulle vi upp till barnahus, ett förhör med tösen skulle hållas där. 

Jag minns inte så mycket..
Vet att vi kom dit o att tösen gick iväg o min mor fick följa med in i förhörs rummet.. 

Sen är allt svart, jag kan inte skilja på dom kommande dagarna o vad som hände vilken tid på dygnet.. 

Vet att jag satt som kolin i en stol på balkongen i dagar, kaffe o cigg.. 

Vet att tillslut så sa min mor att jag måste upp till psyket o få hjälp iaf med sömnen. 

Minns inget därifrån heller, vet bara att jag o gubbe åkte dit ett par gånger o pratade o vände hem igen.. 

Minns att dom sa att jag är ju inte psykiskt sjuk utan detta är ju trauma. 

Ett par dagar ha nu gått o jag hade fortfarande inte sovit något sen allt hände.. 

Jag fick en tablett av min gubbe som psyket hade gett mig. 

Sen så sov jag, jag somnade sittandes i fotöljen.. 
Gubben hjälpte mig in i sovrummet o jag sov för första gången på flera dagar! 

Sen är allt så rörigt i minnet, det va förhör, advokat, polis samtal, barnahus för tösen osv hela tiden.. 

Man blev nockad av allt..

Än idag så ha tösen mardrömmar från han, hon kan skrika hans namn i panik i sömnen, hon göra saker som hon aldrig gjort tidigare m.m

Men hon nämner aldrig hans namn, vägrar berätta fullt ut vad han gjort mot henne, 
Hon ha stängt in allt inom sig. 
Allt för att inte göra någon ledsen det har hon själv sagt. 

Det gör så jäkla ont i mig! 
Jag bär på en skuld..
Jag svek mitt barn..
Jag var inte där o skyddade henne..

Men jag är här nu o jag ska sätta fast den där jävlen!! 

Fallet ligger vilandes då min tös inte kunde ge dom klockslag eller vart det hände extrakt..

Men jag har läst om o om förhörspapperna, o sett att hon nämner en plats, hur hon förklarar hur han låste dörren, hur en skrek men ingen hörde, hur hon grät men ingen kom!! 

Han går idag på samma gator som innan, han fick nästan 1/2 miljon i fickan o en ny betald utbildning.!! 

Min tös fick nada.. 
ett hemsk minne, 
Gå igenom en rapekit
Poliser hit o dit

Två okända barn från två olika håll, på två helt olika förskolor, helt omedvetna om varandra pekar ut samma man med 2års mellanrum mellan händelserna för exakt samma sak! 

Bevisen finns o det väntar på tösen ska kunna ge dom mer...

Hur mkt mer kan dom begära av ett barn på 4år!? 

Nu har det gått lite mer än 1år sen allt hade o dom har försökt o tysta ner allt.. 

Förskole chefen sa upp sin tjänst.. 
dom högre cheferna blev granskade.. 
o vi fick mun kavlar på oss.. 

Men nu tänker jag inte vara tyst längre!!

Mitt barn förtjänar o få sin röst hörd!
Få sin händelse hörd av alla!

Hon har inte pekat ut någon oskyldig gammal äckel gubbe! 
Ett liten barn som hon vet inte hur såna saker går till, dom kan ge såna meningar utan att blivit utsatt för de!

Jag har läst alla papper, från polisen, förhören, läkarens ord o allt finns med förutom ett klockslag..!








Skriv inläggstext 


Kommentar:
#1: Anonym

Är denna bloggen verksam? Har frågor angående tubulära bröst. Genomgår samma sak.

Svar: Hej! Det är bara och skriva, jag svarar så fort jag kan.
Mitt liv med mina två töser! :)

2018-03-01 @ 00:29:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: