beanelliesmamma.blogg.se

2023-01-30
07:21:18

Detta år började verkligen ..
Detta år började verkligen skit dåligt! 
1: stenen som vandrade ner mot levern
2: min stora kille (hund) blev super sjuk
3: bil olyckan i Jönköping 
4: operationen pga stenen 
5: akut in sjukhuset pga 4cm i diametern stor stor cysta på äggstocken 

1: jag började precis bli frisk från inflammationen i bröstkorgen när jag tillslut blev super dålig igen. Hade så ont i revbenen/magen så badrums golvet blev min bästa kompis. Låg där i fosterställning o bara grät o försökte andas med värsta paniken pga värken. Kl 5 på morgonen så tog jag kraft o tog mig upp o gick in gubben sov så gott o bad han köra in mig till akuten. Efter några timmar där så blev dom en gallsten som ha börjat vandra ner till levern. O läget blev lite kritiks då, för om stenen tapper till levern så skulle de inte sluta så bra. En akut operation planerades in. Ca 4-6 veckor bort.

2: min stora kille blev sjuk. Två stora bölder växte fram på rumpan under typ natten. Först trodde dom analsäcks inflammation men orden bytes sedan ut till cancer! Starka mediciner sattes in o vi fick vänta på svar tills svullnaden o bölderna va mindre. Efter 1 vecka av oro så kunde vi andas ut, ingen cancer! 
Men dom starka medicinerna skulle vi fortsätta med ett tag till. Han blev piggare o nu är bölderna borta, tackar gode gud för de!

3: efter en resa nere hos svärföräldrarna så va de dags o packa in oss alla i bilen för o åka hem. Halvvägs hem så slutade de med att mitten räcket på motorvägen blev vårat stopp! En sån panik i kroppen jag fick när jag ser att gubben inte ha kontroll över bilen. Skriker till barnen där bak: Håll för faan i er ni! Håll hårt det här kan smälla riktigt hårt!
Ser en plast pinne försvinna in under bilen, ser hur dom andra bilarna gasar på o försöker köra om, nu är vi riktigt, riktigt nära metallräcket.. där kom nästa pinne fast i metall, känner o hör hur den slår i bilen o river upp hela under redet på bilen men står bilen still iaf. Vi klarade oss. Gubben hoppar ut ur bilen o försöker se om vi kommer iväg men inser ganska snabbt att det är kört. Bilen är död o all bensin bara sprutar ut! Bakom oss så ha någon stannat o frågar om vi behöver hjälp o putta bilen till sidan. Men på filen bredvid så kör dom fortfarande som idioter. Jag hoppar ut o tänker inte alls på säkerheten, jag ha bara i huvudet att bilen måste bort från motorvägen, mina barn sitter ju där i bilen! Efter några idioter som ha gasat förbi så stannar folket o jag o gubben kan putta bilen till en vändzon för tex ploggbilar. Där släpper chocken för minstingen o hon börjar hyperventilera o tårarna bara sprutar! Jag säger till min stora tös o trösta henne. Jag ringer min vän o frågar om hon kan vända sin bil o hämta barnen, självklart säger hon! Jag går o tittar på bilen o inser att vi kommer inte komma hem med den, ringer nästa vän som jobbar dock men erbjuder sig o komma på en gång så att jag o gubben o hundarna oxå kan få komma hem. Tackar o lägger på med han så går till min man o han löst en hyrbil o nu inväntar vi en bärgare, så ringer tillbaka till vännen o ber han stanna kvar på jobbet då vi kommer att komma hem trots allt.

4: operationen, o nu ha jag nästan tappat 15kg pga värken o noll lust. Operationen gick bra men dom upptäckte ett bråck som dom lämnade kvar. Fråga mig inte varför man gör så.. fick åka hem samma dag o jag återhämtade mig helt ok. Trodde jag..

5: 5dagar efter operationen så börjar min mage svullna upp på fel sidan. Värken blir värre o värre o jag tänker f*ck! 
Säger till gubben att jag måste nog in till akuten då något gick fel med operationen trots allt. Men jag får inte det o gå ihop, opererad på höger sida men vänster sida svullnar upp. Efter många timmar på akuten så få jag äntligen ett svar! En cysta 4cm i diametern på äggstocken..! Va faan, skojar ni med mig, ny opererad o så måste en sån jäkeln växa till sig oxå..! Det ha gått flera månader sen sist o jag hade aldrig tänkt mig tanken att det kan vara cysta som strular.. 
men jag får åka hem iaf o jag kan inget mer än skratta åt helvetet o säger till gubben: 
Nee nu jävlar får du ta o pippa din sjuka fru, så riktigt jävla hårt så att den här jävla skit cystan går sönder! Jag behöver en indre punktering, han bara tittar på mig o skrattar o klämmer fram: Ne du, de där ha vi gjort en gång tidigare o inte igen (haha)

Väl hemma så bäddar han ner sig i soffan som han ha fått bo i sen operationen o jag tar mig in i sängen o försöker blunda jag oxå. 

Åh nu sitter jag här med barnen o hundarna. 
Barnen ska snart gå iväg till skolan o då tar hundarna o går lägger mig en stund sen så blir de försöka hålla ihop tills gubben kommer hem från jobbet. Men han är beredd på att åka hem akut från jobbet om jag nu blir sämre. 
Vi sa imorse att vi chansar o ser hur det går. En cysta ska inte få f*cka upp allt! 

Nee nu ska jag ta ringa min mor som jag gör varje morgon. 
Puss o kram på er där ute o jag hoppas att erat år ha börjat mycket bättre än vårat!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: