beanelliesmamma.blogg.se

2013-04-20
01:12:17

Kort fattat om dagen :)

Eller aa vi tar ifrån tandläkaren :p

Jag säger bara Omg!

Anders släpar av mig utanför tandläkaren för sen åka till tuna park å hjälpa sin mor å hitta en ny lur.

Jag står utanför å velar ett tag, ta en extra cigg för att lugna nerverna!

Ta hissen upp å jag känner hur hjärtat börjar slå snabbar å jag börja små svettas!

Jag går å anmäler mig å frågar om lugnade, hon som står bakom kassan säger: Tyvärr Kia så få du ingen lugnade idag då du ha fått en akut tid. Men du kommer å klara av detta galant!

Okeej sa jag å kände hur panik blev starkare!!

Jag sitter där i väntrummet å paniken blir större å större, hon bakom kassan satt å kollade på mig hela tiden. Log å nickade.

De va som att hon fattade att jag blev mer å mer rädd ..

3 min i väntrummet så ropar tandläkaren upp mitt namn ..

Ställer mig upp å går in i rummet, hjärtat går i sjuhundra, kämpar med tårarna ..

Jag står å kollar på stolen å säger lite tyst: Jag ha värsta tandläkarskräcken!

Han tittar på mig å säger: Vi kommer å fixa detta ska du se, häng av dig jackan å så sätter du dig ..

Sätter mig å paniken e där, jag bara skakar hela jag, jag ser den där sprutan!!

Jag började gråta .. Han ropade in en sköterska som kom på en gång å hon försökte trösta mig ..

Hon torkade min tårar ..

Sen kom sprutan, åå tårarna bara rann.
Två sprutor senare å tanden va ute!

Men sen ville dom fortsätta ..
Hell no!! Då brast jag ut i tårar igen å sa: Nej, nej jag klarar inte av mer!! Jag fixar inte detta, skiit i resten snälla!?!

Dom tittade på varandra å insåg ganska snabbt att de inte skulle funka!

Tandläkaren bad sköterskan å följa mig ut till kassan å be henne säga att jag aldrig skulle fått denna tid utan lugnade!!

De ska stå i mina papper att jag måste ha de, inte för deras skull utan för min!

Jag skakade hela vägen hem ( 30 min )
Men paniken e kvar i kroppen, då jag ska dit på torsdag igen å få en tid!

Men de e inget som ska lagas utan dom vill sanera munnen som dom säger?

Fattar nada av de betyder men men då få jag iaf lugnade så då kanske man inte ha samma panik!

Väl hemma så åt vi en lätt middag, inväntade att kl skulle bli 18:00,
Då F & P skulle komma över på en spelkväll :)

Mkt trevligt å man skratta så mkt att man fick ont å magen ^^

Nee nu ska jag gå å lägga mig!

Natti natt å dröm så sööt!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: