beanelliesmamma.blogg.se

2014-08-31
22:51:25

Söndag del 2
Den fina söndagen tog sig en tvär vändning. 

Om man inte kan acceptera ens människas brister vad gör då människan kvar hos denns sida? 

Efter snart 4år under samma tak så kan man inte längre acceptera? 

4år, 4 barn, allt för tomma ord?

Tönt, omogen, barnslig, dum i huvudet, trög .. Är det såna ord man säger när man älskar en människa? 

Säger man så när vill leva tsm en människa? 

Eller är de så man skjuter bort en människa? 

Tillslut så kommer dom elaka orden och slita sönder allt

Tillslut så kommer människan och börja tro på dom hårda orden och lägger all skuld på sig själv

Tillslut så kommer människan inte våga tro på sig själv och sin inrestyrka

Den människan kommer tillslut bli ett tomt skal 

Ett tomt skal

Men jag vet att aldrig kommer bli ett tom skal!

Jag vet att såna ord inte biter 

Jag vet och vågar tro på mig själv 

Jag ha vart långt nere på botten förut och dit ska jag aldrig mer

Jag vet när det är dax

Jag vet när saker och ting inte stämmer 

Jag är inte dum och tittar bort 

Jag ser, jag ser problemen 

Jag är inte rädd för att ta upp felen

Men jag är rädd för att bli avbruten
Tappa mina ord, göra mig missförstådd

Efter stormen så kommer lugnet, men jag behöver lugnet när stormen blir för stor eller påfrestade

Jag behöver lugnet för att slappa allt och kunna få tänka på vad som hände och hur jag ska kunna förmedla mig så att orden inte kommer ut fel

Jag är precis som alla andra
Jag blir arg, höjer rösten när man känner sig kränkt eller intryckt/fast

Jag behöver andrum 

Ge mig tid och få andas 
Ge mig tid och få gråta i ensamhet
Ge mig tid!

Jag kan inte leverara alla mina tankar, ord, tycken, sorg, glädje, ilska på en sekund 

Jag behöver tid ..




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: