beanelliesmamma.blogg.se

2014-04-04
13:43:02

Fredag :)
Jaha snart så är den här veckan slut! 
De ha blivit mkt gjort, fkassan, Vc, tandläkaren för gubbens del, röjt på balkongen, åå de vanliga dagliga sakerna :) 

Men extra stolt är jag över mig själv! 
Efter flera års lidanden/skam så ha jag äntligen vågat berätta för nära och kära att jag ha en missbildning på mina bröst!

Jag vågade maila en spec. Plastikkirurg med en bild på mina bröst och tillsammans med bilden så skrev jag 3 enkla frågor:

1: Varför ser mina bröst ut såhär?
2: Måste jag ringa till min Vc som jag är skriven på eller kan ringa till någon annan?
3: Kan jag få hjälp via landstinget angående en bröstoperation? 

Detta skickade jag iväg natten den 29/3 med tårar i ögonen!

Ett par dagar senare så kom svaret på min mail! 

Jag bara grät när jag läste svaret.
Jag kunde inte fatta att jag äntligen hade fått ett svar!! 

Ett svar som faktiskt visade att jag inte hade inbildad mig att något va fel!

Ett svar som jag ha försökt åå leta reda på enda sen tonåren! 

De finns 2 människor som ha sett mina bröst, och det är B pappa och min sambo! 

Bara tanken på att dom två ha sett brösten gör mig ledsen.

Folk runt omkring mig ha aldrig fattat eller förstått att jag döljer något!

Jag ha skämtat om mina bröst, att dom är så små att ingen skulle märka om jag gick utan bh .. 

Och de ha hänt och ingen ha märkt ..

När jag ska gå å köpa en ny bh så gör jag de helst ensam.. 

Jag måste ha den minsta kupan (A) och helst så ska de vara extra mkt vadd/fyllning i bh. 

Men ändå så kan jag inte fylla ut den ..

När jag å tjejkompisarna går tillsammans och kollar på bh så brukar "vi" skratta åt dom pyttesmå bh:arna ..

Hahaha vem faan köper dessa!? Ha man så små så behöver man faan ingen bh!!

Jaa ni kan bara tänka er hur de känns inombords ..

Men de är inget jag visar.. 
De kommer sen när man tar av sig sin egna bh inför kvällen/duschen.. 

Man ser bh märkerna.. 
Man ser att den bh är för stor..
Man ser att märkerna sitter mer än 5 cm runt om brösten, där de allså inte finns något mer än hud .. 

Det är så svårt för er och förstå .. 
Men en tjej utan bröst är typ som att inte ha något kvinnligt alls ..

Visst ser alla bröst olika ut, olika stora osv.

Nästan alla tjejer vill ändra sin bröst. 
Lite större, lite mindre, lite fastare, förminska bröstvårtorna/gårdarna. 

Men i mitt fall så vill jag bara få se normal ut, få ett par bröst!

Jag är 24år och jag ha aldrig haft bröst.

Tubulära bröst = outvecklade bröst.

På mig så saknas de underpol = ingen fett eller vävnad, 
bröstvårtorna/gårdarna = svullna, tänk er snoopy nos, 

Min bror F, min mor, ha alltid skrattat, skojat å sagt: Plommon bröst hahah

Jag ha alltid skrattat tillbaka då, fast jag igentligen ha velat börja gråta! 

Men jag kan inte klandra dom heller, dom ha ju aldrig vetat om mitt problem. 

Men de gör ont iaf. 
Men hade dom vetat om de hela så hade dom nog aldrig sagt något sånt! 

Men de som alltid ha varit jobbigast, de är när folk frågar mig: 
Men Kia, din syster ha ju stora bröst. Så varför ha du små? 

(Folk som vet/sett vem min syster)

Folk gemför, men de gör nog utan att ens tänka på de. 

Jag vill inte döma nån, åå ska jag döma nån så är de mig själv!  
För det är jag som ha döljt detta..


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: