beanelliesmamma.blogg.se

2014-04-02
01:51:36

Vårdcentralen ringde
Precis kl 8:25 så ringde Vc mig och frågade vad jag sökte för.

Jag: Jo det är så att jag vill ha remiss till en plastik kirurg pga min bröst

" Så grymt jävla jobbigt åå bara behöva säga dom orden! "

Vc: Okej, varför? 

Jag: Jaa de är ganska privat men okej. Det är så att jag ha Tubulära bröst ..

" Ännu jobbigare att säga! Tårarna ville bryta sig fram! "

Vc: Tubulära? Vad är de? 

Jag: Det är ... Få inte fram några ord ..

Vc: Ja..? 

Jag: Hmm .. Det är en .. Missbildning ..

Vc: Jaha!? Vaddå ha du brusna blodkärl?

Jag: Va!? Nee de ha jag inte. Jag ska inte behöva berätta för dig vad det är om du nu inte vet de själv! 

Vc: Nehe? Ha du små bröst eller?! Joo du måste ju förklara för mig vad de handlar om så att jag vet vad jag ska skriva här!..

Jag: Det handlar inte om att dom är små, jag ha en medfött missbildning som aldrig upptäcks innan tonåren! 
Och NEJ, jag behöver inte förklara för dig vad det är! Det är läkaren som ska veta felet, och felet är TUBULÄRA BRÖST!!! 

"Jävla fitta i luren!! "

Vc: Nej så är de inte, jag måste ju skriva symtom.

Jag: Och symtomet är tubulära bröst! 

"Jag kokar av ilska!! "

Vc: Jaa, men vaddå? Ha du små bröst? 

Jag: JAA dom är små!! Tubulära bröst är outvecklade bröst och symtomen visar sig aldrig innan tonåren då det är då tjejer börjar utveckla de!!

Vc: Så du ha små bröst allså? 

" Åå din jävla tröga fitta! "

Jag: Det är en missbildning!!!

Vc: Okej, jag sätter dig på vår väntelista.

Jag: Tack!! Hur lång tid kan de ta innan jag får träffa en läkare? 

Vc: Jaadu, du är ju inte sjuk så.. 5v.

Jag: Aa tack då (klick)

Ååååå jävla idiot!! Tröga jävla inkompenta fitta!!! 

Jag ringde upp Vc igen åå beställde en ny telefontid! 

Kl 14:35 så ringde dom upp mig igen.
De va en ny bakom luren
 ( tackar Gud för de )

Jag: Jaa hej! Imorse så fick jag prata med en annan och hon fattade inte mitt problem, och de blev kaos. 

Vc: Okej, handla de om samma sak som imorse? 

Jag: Aa de gör de. Saken är den att hon visste inte vad tubulära bröst va och jag försökte säga till henne att jag ska inte behöva förklara de utan att de är läkaren som ska veta.

Vc: Jaa, helt rätt. Men vad kan jag göra för dig nu då? Du står ju redan på väntelistan för tubulära bröst som hon ha skrivit här.

Jag: Okej, va bra då lyssnade hon lite iaf! Joo saken är den att jag ska läggas in på sjukhuset den 15/4 för att operera bort min livmodern av många olika orsaker. 

Vc: Okej. 

Jag: Joo så jag undrade om de finns någon möjlighet att få träffa en läkare innan den 15/4 då man aldrig vet hur man kommer åå må efter en sån operation.

Vc: Jaadu, jag kan skriva här att du ha lite bråttom pga en operation av personliga själ? 

Jag: Aa de vore jätte snällt! 

Vc: Aa åå så kan jag skriva att du kan komma om de skulle lämnas ett återbud av en bokad tid?

Jag: De vore toppen!

Vc: Så, nu va de skrivet här. Adressen stämmer ********* ?

Jag: Aa helt rätt.

Vc: Men du!? Ha du nån som kan kolla din post nu när du kommer bli inlagd? För vi kommer ju skicka en tid på posten om de inte nu skulle komma ett återbud!

Jag: Hehe jaadå, Min sambo kan nog hålla koll på posten åt mig hehe

Vc: Hehe va bra! Men då få vi hoppas att du få komma hit så fort som möjligt och att din operation kommer att bra!

Jag: Jaa de hoppas jag med, tack så mkt! 

Det är så man ska bli behandlad av dom som jobbar med telefonsamtalen! :)

Så från och med idag så måste jag lära mig och ha ljudet på luren så att jag inte missar deras samtal om dom ringer :p

Hur tusan ska de gå?  Jag ha ju nästan aldrig ljudet på, åå spec inte på nätterna:p 

Nee, nu måste jag kanske gå å lägga mig. Måste ju komma upp imon :) 
Natti natt 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: