beanelliesmamma.blogg.se

2015-07-07
12:34:55

En sån dag!
Vaknade 8:40 av M om att vi ha försovit oss! 
Kollar på klockan o ser, faan om 20 min så ska vi vara på sjukan för min största dag ever! :o

Panik klär på barnen o kastar oss iväg till bilen!! 

Klockan 8:59 så checkar jag in på bröstcentrum! 

Hann sitta ner i knappt 3min så kommer det en läkare o ropar upp mitt namn. 

Tittar på M o tar världens andetag o följer efter han. 

Kliver in på ett rum o sätter mig på en av stolarna. 

Han tittar på mig o där kom första frågan .. Det kändes som att hjärtat skulle hoppa ut!!

Paniken växer o jag känner hur skakis jag börjar bli.. 

Han tittar på mig o ser att jag väldigt obekväm i de hela så han börjar fråga om min vikt, längd o friskhet osv. 

Det lättade lite iaf. Fick prata lite om hur jag uppfattar brösten o hur det påverkar mig rent allmänt. 

Sen så kom de..! Kan du ta av dig tröjan o bh?
Tittar på han o nickar o kämpar med tårarna (börja för faan inte o gråta nu!)

Drar ner tröjan till typ revbenen..
Stannar upp o blundar o andas in djup.
Blundar fortfarande o knäpper upp bh men håller den kvar på med vänsterarmen .. 
Sjunker ihop lite grann o blundar fortfarande o nu är bh helt borta

Tittar inte på han, vrider bort huvudet o kollar på den vita väggen..

Han kollar, känner o klämmer men säger inget.. Tills.. Hmm jaa du ha typiskt den här missbildningen (tubulära bröst)
Du ha de där "bandet" o den typiska formen. Du kan klä på dig igen. 

Sagt o gjort o snabbt ha jag aldrig klätt på mig! 

Satte mig o de pratades lite mer. 

"Vi sätter igång i höst o då börjar vi med "ballongen" den sätter vi under bröstmuskeln o i ca 4månader ska du ha den o du får komma hit o pumpa in luft till vi ha nått den storleken som passar dig" 

Jag bara sitter där helt tyst med jätte stora ögon! :O 

Så jag får operationen!? 
Aa det får du, vi kallar dig igen för blodprover o mera kontroller när det börjar närma sig. 
Åh nej, förlåt men jag glömde mäta så kan du ta av dig igen fast bh kan du dra ner lite bara.

Sagt o gjort så stog jag där o han mätte osv o skrev ner en massa siffror på pappret. 

Sådärdå då vi klara o du, dax o fimpa ciggen helt nu annars opererar vi inte dig då det är lång väg o gå o läknings processen kommer inte behöva all dess nikotin o rök. 
Okeej jag ska sluta, jag lovar! Tack så himla mkt! 

Det är bara så otroligt! 
Kan inte fatta de själv än men jag ska få tuttar!! :o
Jag ska få känna mig "normal" 


Kommentar:
#1: mamma mu

Grattis min älskade dotter. Gläds med dig!

Svar: Aa så nu ha jag en smärtsam o nervös resa framför mig! <3
Mitt stressiga 4barns liv!

2015-07-07 @ 13:11:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: