beanelliesmamma.blogg.se

2015-03-06
23:42:17

Wow säger jag bara!
Ni kanske inte aldrig kommer förstå min glädje som jag fick idag! 
Jag ville bara skrika rakt ut av lycka!! :'D

Ringde mvc imorse o dom ringde upp strax efter 11. 

År 2012-08-25 så fick jag ett prov svar ingen 22åring vill ha. Dock så fick jag inte veta de svaret förens i år av mitt försäkringsbolag!

När fick höra de svaret så rasade min värld lite, varför hade ingen av alla dessa läkare sagt något?!

Men men, tillbaka till idag!
Drog hela storyn för barnmorskan som gick in i min akt. 

Bad henne kolla om något prov togs menas jag väntade N. 
Ha ett svagt minne att de gjordes fast man inte får göra de testet som gravid då man kan riskera o starta förlossningen. 

Hon vart tyst ett tag .. 

"Jo ett test togs på dig i v21. Va konstigt för de brukar vi inte göra pga riskerna" 

Okeej, kan du se prov svaret på de testet?

"Aa, vänta lite så ska jag läsa de."
"Så, jo läkaren ha antecknat att testet visade cellförändringar grad 1"

Okeej, inget mer än så?

"Jo, hon ha oxå skrivit att du skulle komma tillbaka efter 3månader för en kontroll, men va konstigt! Du fick aldrig någon kallelse"

Jasså? Nee de har jag inte fått. Träffade ingen läkare förens 2012-08-25 igen. 

"Aa nee jag ser de, mkt konstigt! Få jag fråga hur gravidhetet gick efter att provet togs?"

Joo den gick väl bra, hon ville komma redan i v28 o många gånger efter de men läkarna lyckades stoppa allt o i v35+ några dagar så kom hon. 

"Okeej, va bra att de gick så bra. Det är just därför vi inte heller får ta såna prover på gravida"

Mm okeej, kul o höra de nu. 
Aa nee men allt bra iaf. 
Men du sa att provet såg bra ut?

"Aa de såg bra ut"

Så bra, kan du skicka akten till mig eller till försäkringsbolaget på en gång?

"Jag kan skicka dom hem till dig på en gång"


Åh tack så mkt och tack för du läste upp prov svaret åt mig! De gjorde min dag!

Jag ha levt på de där svaret hela dagen! :D
Jag va inte sjuk under min gravidhetet!!
Allt skiit kom efter och bröt ut helt 2012!! :'D 

Att ett svar från snart 4år sen kan göra än så jävla lyckligt!!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: